Kampania społeczna - o projekcie

Opis koncepcji kreatywnej

Spot telewizyjny przedstawia pacjenta, który niepewnie wchodzi do gabinetu lekarskiego. Mężczyzna milczy, nie mówi jaki jest powód jego wizyty. Główna rolę w spocie odgrywa cisza, która narasta i buduje napięcie. Dopiero po zachęcie i życzliwym spojrzeniu lekarza pacjent decyduje się przerwać milczenie i opowiedzieć o swoim problemie, zrywając symboliczny plaster z ust. Spot radiowy utrzymany jest w podobnej konwencji. Pacjent nie odpowiada na pytania lekarza, na końcu przerywa swoje milczenie i zrywa plaster z ust.

Zwycięzcy o swoim projekcie

Zwycięzcami Programu „Mam Haka na Raka” zostały cztery licealistki z XXIII Liceum Ogólnokształcącego im. ks. prof. J. Tischnera: Natalia Bogdan, Żaneta Smolarczyk, Aleksandra Mielczarek i Paulina Filipczak. Opiekunem zespołu była Pani Katarzyna Osuchowska.

„Nasza kampania może będzie szokująca dla niektórych Panów – o to nam chodziło. Chcemy zachęcić mężczyzn do profilaktyki raka prostaty. Nasz plakat troszkę straszy, ale dzięki temu pokazujemy konsekwencje nie mówienia o swoich problemach. Kampania skierowana jest do mężczyzn dla których profilaktyka nie ma większego znaczenia, mamy nadzieję, że dotrzemy do nich z naszym przekazem i dzięki kampanii pójdą oni na badania”

Komentarz ekspertów

„Wybór zwycięskiej kampanii nie był łatwy, długo zastanawialiśmy się nad tym, jakie przesłanie najlepiej trafi do mężczyzn po 45 roku życia. Kampania „Nie krępuj się, zerwij z milczeniem” to projekt o największym potencjale reklamowym. Najbardziej ujął nas motyw plastra, jest to wyraźny symbol przedstawiający milczenie wokół problemu prostaty. Milczenie to wynika ze wstydu i niewiedz. Zwycięska kampania ma realne szanse, aby zmienić nastawienie mężczyzn i skłonić ich do mówienia o problemie” – Ireneusz Stankiewicz z Fabryki Komunikacji Społecznej, członek jury.

„Kampania „Nie krępuj się, zerwij z milczeniem” wyróżnia się bardzo dobrym insightem. Hasło niesie za sobą jasny i klarowny przekaz – każdy mężczyzna powinien wyzbyć się wstydu i porozmawiać z lekarzem o swoich problemach. Motyw plastra przyklejonego do ust jest wymowny i sugeruje niechęć mężczyzn do mówienia o chorobie. Nośna big idea oparta na grze słów niesie ze sobą silne przesłanie, zrozumiałe dla wszystkich” – Paweł Prochenko z Fundacji Komunikacji Społecznej, członek jury.

„Od początku pomysł dziewczyn przykuł moją uwagę. W spocie telewizyjnym dużą rolę odgrywa cisza. Poprzez serię długich ujęć byliśmy w stanie oddać narastające napięcie między pacjentem a lekarzem. Spot zdecydowanie przykuwa uwagę widza, jesteśmy ciekawi co się zaraz stanie. Aktorzy bardzo dobrze oddali całą sytuację. Myślę, że przesłanie spotu będzie jasne dla wszystkich – nie warto milczeć, należy rozmawiać z lekarzem o badaniu prostaty” – Jan Foryś, reżyser.

Zobacz nasz spot reklamowy

Reklama radiowa

Zobacz plakaty

Pionowy:

Poziomy:

Na skróty